perjantai 9. elokuuta 2013

Viime viikot kuvina

Seuraavaksi luvassa pientä kuvasarjaa viimeisten viikkojen menosta. Eilen tuli kolme viikkoa täyteen täällä. Aika menee niin nopsaa, ettei huomaakaan ja kohta ollaankin jo takaisin Meksikon auringon alla.  Ennen sitä otamme kuitenkin kaiken ilon irti Gringolandiasta.

Pääsin elämäni ensimmäiseen baseball otteluun Detroitissa. Omaan makuuni baseball on hidasta ja tylsää seurattavaa, mutta yleisön määrän huomioon ottaen aika suosittu laji kuitenkin. Hodari oli namia.

Auburn Hillsin naapurikylä, Rochester Hills
 Olin edelleen pyöräilykypärää vailla, sillä en halunnut ostaa peruskypärää vaan sellaisen skeittaripotan. En tiedä, mutta tykkään siitä pallopää-lookista ja omaan jättikupoliini tämänkaltainen malli käy paremmin. South Street Skateshopista löysin päähäni täydellisesti istuvan potan.

farmers' market Rochesterissa
Stony Creek Metroparkista on tullut vakio pyöräilymestamme. Aluksi pidimme maastopyöräreittejä liian helppoina, kunnes tajusimme että niitä löytyy kolmea eri vaikeustasoa. Olimme aina kulkeneet niitä helpoimpia, joten nyt lähdimme kokeilemaan keskitasoa ja vaikeaa. Vaikeat polut ovat pelkkää kapeaa, mutkittelevaa ylämäkeä kuoppineen, kivenlohkareineen ja puunjuurineen. Ihan mahtavaa kun pääsee kokeilemaan mihin Giantit pystyvät! Tosin ei se pyörien kestävyydestä niinkään kiinni ollut ;) kehitys ja taidot tapahtuvat vain sitkeällä harjoittelulla.

helppo reitti
Vaikeat reitit vaativat sen verran keskittymistä, että kuvat jäivät ottamatta.

keskitason reitti
 Stony Creekissä on myös muutama uimaranta. Ei uitu tällä kertaa, mutta syötiin eväitä hyvillä mielin lokkeja hätistellen.

vakioeväs eli banaani-maapähkinävoibageli manteleilla
Puistossa on myös erilaisia luontopolkuja, joita voi kävellen kierrellä. Opaskyltin mukaan matkan varrella voi bongata majavia, murmeleita, sammakoita, käärmeitä tai jopa kilpikonnia.

pottapää sammakkobongari

Emme nähneet yhtäkään elukkaa matkan aikana, mutta uloskäynnillä olikin museo, josta löytyi näitä paikallisia selkärangattomia teraarrioissaan.

Froggy

Näytillä oli mm. Michiganin yleisin käärme, jonka nimeä en nyt millään muista. Olen kuitenkin törmännyt kyseiseen luikeroon muutamaan kertaan syrjäisillä metsäpoluilla.

shshshs

65km pyöräilyn jälkeen jalat olivat lievästi hellinä. Nälkä oli niin kova, että olisin voinut syödä karjalauman. Hiilarivaje houkutteli meidät kokeilemaan kunnon mättöateriaa eli Georgio's Pizza & Pasta mestan jättikokoista pizzaa. Tämä kuva ei hahmota ihan oikeita mittakaavoja, mutta tämä medium -kokoinen pizza oli isompi kuin suomalainen perhepizza. Aluksi harkitsimme tilaavamme kummallekin omat, mutta onneksi tajusimme, että yhdestä riittää enemmän kuin tarpeeksi molemmille.

pöydän täydeltä pizzaa
Odotan innolla Chicagoon matkustamista ja deep dish pizzaa, joka Googlen kuvien perusteella muistuttaa enemmänkin piirakkaa.

Kävimme myös Ann Arborissa, joka on pikkuinen opiskelijakylä tunnin ajomatkan päässä Auburn Hillsistä. Sunnuntai on täällä lepopäivä, joten ihmisiä ei hirveästi ulkona näkynyt. Oli ihanaa päästä KÄVELEMÄÄN keskustassa, jonka kadunvarret ovat täynnä toinen toistaan mukavampia pikku kahviloita ja ravintoloita. Ihan mahtavaa.

Seuraavan kuvan talo näytti odottavan muuttoautoa. Olen kuullut, että muuton eteen sattuessa täällä on tavallista kaivaa talo ylös ja siirtää se uuteen paikkaan, jopa satoja tai tuhansia maileja.

tukevasti puupalkkien päällä

Olimme lähdössä huomenna Chicagoon, mutta näillä näkymin reissu siirtynee ensi viikolle. Päätimme kokeilla Couchsurfingia tai Airbnb -sivustoa säästääksemme majoituskustannuksissa. Chicagon keskustan hotellit kun pyytävät reilusti yli 200 dollaria yöltä...Katsotaan kenen luona saamme kunnian yöpyä!